Retur og reklamasjon
Retur av varer
Før en vare sendes i retur, skal El-Online AS kontaktes på forhånd kundeservice@el-online.no.
Ved kontakt skal ordrenummer oppgis, bilde av ubrutt forpakning på vare eller materiell legges ved og utfylt angrerettskjema.
Varer som blir sendt i retur uten avtale blir ikke behandlet og er ikke gjeldende.
Selger avgjør i tvilstilfeller om returnert vare er i salgbar stand.
Med «salgbar stand» menes at varen er i samme stand som da kunden mottok den, uten noen form for forringelser.
Etter behandlet prosess vil kjøper motta en epost med returnummer som blir opprettet av El-Online AS og leverings opplysninger.
Kjøperen betaler returfrakten og bærer selv risikoen for varen frem til anvist lagersted, varen må pakkes forsvarlig.
Ved mottatt vare, vil kjøperen få kjøpesummen returnert i sin helhet. El- Online AS har rett til å holde tilbake betalingen til varen er mottatt, eller til kjøper kan dokumentere at varen er sendt tilbake til selger.
Varer som ikke kan returneres/angres;
- Varer som blir bestilt etter særskilt ønske fra kjøper
- Varer med begrenset levetid
- Varer som er kappet eller selges som bunt, for eksempler kabler og varmefolier
For mer detaljert informasjon om unntak fra angreretten finner dere i «Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler (angrerettloven)» § 22.Unntak fra angreretten
Garanti
For at garantien på produktene skal være gjeldende må produktet være installert iht installasjonsveiledning fra produsent og det må foreligge dokumentasjon fra registrert installasjonsvirksomhet som har utført det elektriske arbeidet.
Lengden på garantien er bestemt av produsenten av varen/produktet og gjelder fra kjøps dato.